Jump to content
Dogomania

Recommended Posts

Posted

Witam!

Postanowiliśmy z żoną zakupić/zaadoptować szczeniaka. Mieszkamy na wsi, mam około 0,5ha działkę, duży dom. Chcemy by pies był psem domowym. Obydowje w domach rodzinnych mieliśmy pieski i czegoś nam brakuje :) Problemem jest że chodzimy do pracy i pies musiałby zostać sam przez 8 godzin.

Zależy nam by przede wszystkim nie był agresywny, był inteligentny posłuszny i żeby pokochał naszego kotka Felixa :)

Osobiście myślałem o owczarku niemieckim ale nie znam się na psach.

Możecie coś doradzić?

Pozdrawiam

Posted

Rozważacie tylko rasowe? Bo kundelki, np. z domów tymczasowych, to też super wybór. Wdzięczne, zaskakujące, mądre, sympatyczne psiaki plus satysfakcja, że się komuś zycie uratowało.
Owczarki to fajne psy, które muszą pracować, muszą mieć kontakt ze swoim ludziem, są aktywne, inteligentne. Tyle, że są podatne na różne choróbska, np. dysplazję stawów biodrowych. Przy szukaniu szczeniaka bierzcie w związkuz tym tylko psy rodowodowe z udokumentowanymi badaniami pod tym kątem. Dalmatyńczyki są super, osobiście uwielbiam kropki, boksery to wspaniałe, inteligentne i towarzyskie psiaki, a jak mają uszy i ogon, to w ogóle cudo. Tylko te dwie rasy zimą wymagają wdzianka, jak idą na spacer, żeby płuc nie zaziębić.
Możecie poszukać w adopcjach tych (lub innych) ras, może akurat jest jakies cudo w potrzebie.

Posted

hobbistycznie wspieram schronisko dla zwierząt, wysyłam przelewy jak mam nierówno na koncie, lubię ładne okrągłe liczby :) a im na karme 5 czy 6 zł się przyda

boję się troszkę pieska z schroniska z powodu przeżyć w rodzinie (adoptowany pies nagle bez powodu pogryzł w nocy właścicielkę - chyba mu się coś sniło złego... operacje plastyczne były potrzebne itp niemiła sprawa ale absolutnei nie odrzucam myśli adopcji

a czy można brać szczeniaka po rodzicach z rodowodem ale szczeniak bez rodowodu

Posted