Jump to content
Dogomania

Recommended Posts

Posted

[FONT=Times New Roman]Będę bardzo wdzięczna za informację, czy piesek z zaburzeniami neurologicznymi może być szkolony (brak reakcji na zagrożenie, czasem kręci się w kółko, nie potrafi ocenić odległości przy skoku na kanapę i spada na ziemię, potrafi tez spaść siedząc na kanapie)? Czy jest jakaś szansę na poprawę jego negatywnych zachowań? Głównie agresywnych, chciałabym też ustawić psa w hierarchii w domu ponieważ myśli, że to on rządzi domem i w zasadzie tak jest ponieważ zębami załatwia wszystkie sprawy. Dodam, że to piesek ze schroniska i jest u mnie od 7 miesięcy. Weterynarz sugerował uśpienie psa lub usunięcie zębów czego sobie nie potrafię wyobrazić. Nie znam się na tresurze i nie wiem czy taki piesek będzie się w stanie czegokolwiek nauczyć.[/FONT]
[FONT=Times New Roman] [/FONT]
[FONT=Times New Roman]Bardzo proszę o podpowiedzi co zrobić.[/FONT]
[FONT=Times New Roman]Dziękuję.[/FONT]

Posted

Każdego psa można czegoś nauczyć, i pozytywnie wpłynie to na Wasze relacje i poczucie bezpieczeństwa psa. Oczywiście wchodzą tu w grę tylko metody pozytywne, poczytaj o szkoleniu klikerowym. Oczywiście z uwagi na ograniczenia psa nie wszytsko będzie wychodziło i trzeba będzie sporo cierpliwości, ale naprawdę warto spróbować.

Jakie są problemy z psem poza agresją?
Na jakiej podstawie sugerujesz, że to problemy z hierarchią - ja bym postawiła to chyba na ostatnim miejscu w możliwych przyczynach. Pies jest chory, co bardzo źle wpływa na jego pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa, doskonale wie, że jest słaby i jest łatwym łupem, dodatkowo ze schroniska = po przejściach, pewnie już człowiek mu pokazał, jak potrafi być okrutny - jak on ma reagować na coś czego się boi, nie chce, uważa za zagrożenie? Oczywiście, że zębami... Jakiekolwiek ustaiwanie psa w hierarchii, ignorowanie czy inne dziwaczne metody co najwyżej pogorszą jego stan albo doprowadzą do innych problemów.