Frytela Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 Mam takie małe pytanie, ostatnio dostałam zapytanie o szczeniaka od człowieka który mieszka na majorce. Teraz mam mały dylemat jak to jest z transportem psa samolotem? Jakie są koszty, mozliwości itd. Jakie dokumenty dla szczeniaka są potrzebne? Jestem zielona w tych tematach, może ktoś już wysyłał tam psa? proszę o odpowiedź. Quote
panbazyl Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 ja sprowadzałam psa z Hiszpanii - a Majorka to Hiszpania właśnie tez jest. Potrzebny jest paszport, chip, badania wet - szczepienie, te na parwo szczepionki, ja mialam jeszcze w paszporcie odpchlanie i odrobaczenie, na koncu paszportu sa takie rubryczki gdzie wet wbija pieczątki, że zwierzak zdrowy i że legalizaja jest (nie wiem co to, ale w paszporcie to jest). Im pies mniejszy tym lepiej - można w samolocie na pokladzie ze sobą w transportowce (to tańszy wariant, może i bezplatny)- ale o tym wszystko powiedzą w liniach lotniczych. Moj pies leciał w cargo, bo byl już spory. Ale koleżanka byla w tym samym samolocie co on, tyle, że na pokladzie. Płaciło się za każdy kg psa - ileś tam €, nie pamiętam ile już. Pies musiał mieć też kaltkę swoją - wielki transporter plastikowy. Znam też ludzi co w samolocie przewieźli psa "pod pachą", ale to bylo kilka lat temu jak nie bylo takich kontroli. Najlepiej pytaj bezpośrednio w liniach lotniczych ktorymi pies miałby lecieć. No i inaczej jak pies leci z kimś a inaczej jak sam w cargo. Inne opłaty. Quote
Princess_York Posted July 26, 2010 Posted July 26, 2010 A jeżeli pies ma tatuaż to chip też jest konieczny ? Quote