Panczo Posted January 11, 2010 Posted January 11, 2010 Witam, mam małego szczeniaka dobermana i tak sobie pomyślałem, że z racji tego że mieszkam na parterze chciał bym go nauczyć by pilnował mieszkania i nie wpuszczał obcych pod nieobecność. Wie ktoś może jak "prowadzić" psa w tym kierunku? Pozdrawiam. Quote
corrida Posted January 12, 2010 Posted January 12, 2010 Nie znam się wprawdzie zbytnio na dobermanach, ale obiło mi się o uszy, że są to psy o dość silnym instynkcie terytorialnym, więc "stróżowanie" leży już w jego naturze. Teraz powinieneś skupić się raczej na jego socjalizacji z ludźmi i innymi psiakami, żeby w przyszłości uniknąć problemów. Dobek potrafi odstraszyć intruza już samym swoim wyglądem, bo wątpie żeby ktoś miał ochotę na konfrontację z takim psem. Inna sprawa, że w dzisiejszych czasach znamy znacznie skuteczniejsze metody zabezpieczenia mieszkań niż psy... Jeżeli pod Waszą nieobecność mieszkanie jest tak często "nawiedzane" przez obcych, to chyba warto o nich pomyśleć. I odwrotnie - warto zadbać o to, by pies sam nie wydostawał się z domu. Nie mówię, że tak musi być, ale po wydarzeniu, które miało miejsce kilka miesięcy wstecz, jestem przewrażliwiona na tym punkcie. Policja zastrzeliła psa w typie amstaffa, który to pod nieobecność właściciela wyszedł sobie przez balkon na spacer i wdał się w bójkę z bokserem uwiązanym przed sklepem. Quote
Panczo Posted January 12, 2010 Author Posted January 12, 2010 Nie miałem problemów z włamaniami itp. Psa kupiłem bardziej jako towarzysza. Po prostu pomyślałem, że dobrze było by wiedzieć że w razie wypadku pies potrafi się zachować. Quote