.Labradore. Posted August 25, 2009 Posted August 25, 2009 Witanko! Jestem w posiadaniu kundelka, który za miesiąc skończy 6 lat. Mam straszny problem, ponieważ wciąż nam ucieka. A my z tym sobie nie radzimy (płot był zmieniany 3 razy). Chcę go pod ciachać, tyle że to mój pierwszy pies i nie wiem co i jak. Czy sześcioletniego psa można oddać takiemu zabiegowi? Ile takie coś może kosztować (jak na psa 38 cm.) Czy jest ryzyko jakiejś choroby lub powikłań? Słyszałam że pies się potem zmienia. Czy ta zmiana już zostanie, czy wróci to poprzedniego stanu? I bardzo prosze żebyście nie brali mnie za ofiare, bo w tym temacie jestem zielona!!! Quote
Cudak Posted August 25, 2009 Posted August 25, 2009 Chodzi Ci raczej o kastrację, jeśli to pies, a nie suka. Cena zależy przede wszystkim od wagi psa. Nie ma przeciwwskazań do kastracji 6-letniego psa (jeśli oczywiście jest zdrowy). Czy się zmieni? Na pewno się uspokoi, nie będzie latał za sukami. Moje psy mimo, że są wykastrowane, nadal są energiczne i lubią się bawić, więc jakoś szczególnie się nie zmieniły, a przynajmniej nie myślą o ucieczce :) Quote
ewtos Posted August 25, 2009 Posted August 25, 2009 [quote=Asiqs;12852127 Ile takie coś może kosztować (jak na psa 38 cm.) Czy jest ryzyko jakiejś choroby lub powikłań? Słyszałam że pies się potem zmienia. Czy ta zmiana już zostanie ? Kastracja kosztuje średnio 200 zł. Zabieg jest wykonywany pod narkozą i to jest jedyne niebezpieczeństwo, ale jeśli pies jest zdrowy to zagrozenie maleje. Około 10 dni po zabiegu musisz zapewnic mu opiekę(czas na wygojenie rany), potem już będzie tylko lepiej, choć natychmiast popęd nie zniknie, hormony jeszcze będą w krwiobiegu i potrzebny jest czas na ich wygaśnięcie. Zaleca się karmić kastraty karmą light ale przy dużej dawce ruchu można uniknąć otyłości nawet przy zwykłej karmie. Quote