Jump to content
Dogomania

Recommended Posts

Posted

Planuję zaadoptować szczeniaka ze schroniska, i chciała bym się odpowiednio przygotować przed przywitaniem go w nowym domku. mam teraz psa, ale dorosłego i zupełnie nie mam doświadczenia w sprawie szczeniąt. No więc po poerwsze- co muszę kupić/ mieć ? chodzi mi o takie sprawy typu legowisko itd. Po 2 - czym się karmi szczeniaka ? no pedigree dla szczeniąt, to wiem ;) ale co jeszcze ? jakieś kaszki ? po 3 - Ile razy dziennie się karmi ? po 4- jak to jest z wyprowadzaniem ? koleżanka mi coś tam mówiła że 5 razy dziennie.

No i jak coś jeszcze pominęłam, to piszcie ;))

Posted

Ok, od poczatku. "Wyposarzyc" sie w slownik ortograficzny. Jak to juz masz z glowy, to:
- legowisko - nie trzeba kupowac [mlody psiak pewnie i tak przerobi na artystyczne strzepy], mozna szczylkowi dac koc albo recznik,
- miski - najlepiej metalowe, zeby nie zrobil z nich zabaweczki,
- zabawki do gryzienia - osobiscie polecam Kongi najrozniejsze,
- mase czasu i cierpliwosci,
- obroze, smycz, adresowke,
- DOBRE jedzenie, nie Pedigree, Chappi, czy inne g... z supermarketu. Chcialabys cale zycie jechac na chipsach i hamburgerach zalanych chemicznym tluszczem? Nie? To psa takimi smieciami tez nie karmic. Poza tym te karmy sa malo wydajne - duze porcje, zeby pies sie najadl, wiec w efekcie musisz wydawac wiecej kasy, niz na dobre jedzenie. Jak masz ograniczone fundusze, to sprobuj karmy typu np. Brit - nie jest to ah i oh, ale zdecydowanie lepsze niz te dostepne w marketach,
- mlodego psiaka karmi sie i 5 razy dziennie,