Jump to content
Dogomania

Recommended Posts

Posted

W temacie hodowli psów jestem zielona. Dlatego proszę o Waszą pomoc.
Czy jeżeli rodzice szczeniąt osiągają wysokie noty na wystawach to czy ich potomstwo też będzie podobne czy też może okazać się zupełnie beznadziejne?
No i czy bardzo ryzykowne jest brać szczeniaka z pierwszego miotu matki i jednocześnie pierwszego krycia ojca? Pytam tu głównie o charakter. Zakładając, że oboje rodzice są zrównoważeni, mogą mieć lękliwe, nadpobudliwe, chore dzieci?

Posted

owszem moga..ale tak samo suka moze dac 3 mioty z tym samym psem i kazdy miot kompletnie rozny.Jesli suka ma dobry charakter,ojciec tez,jesli psy do siebie pasuja exterierowo,sa zdrowe i maja jakies osiagniecia i jesli w hodowli przyklada sie uwage do socjalizacji szczeniat to nie ma co pytac tylko brac-jak cos nie wyjdzie to niczyja wina..genetyka jest zawsze po czesci niespodzianka i wadliwe szczenie -typu zly charakter,zly exterier,chore moze sie zdarzyc nawet w sprawdzonych skojarzeniach:shake:

Posted

Skojarzenie Champion x Champion nie zawsze = Champion.
Wszystko w dużej mierze nie zależy tylko i wyłącznie od genów odziedziczonych po rodzicach ale również od nas samych. Nawet najpiękniejszy pies który trafi w złe ręce może nie nadawać się na wystawy.

Posted

daga10011 napisał(a):
Jesli suka ma dobry charakter,ojciec tez,jesli psy do siebie pasuja exterierowo,sa zdrowe i maja jakies osiagniecia i jesli w hodowli przyklada sie uwage do socjalizacji szczeniat to nie ma co pytac tylko brac-jak cos nie wyjdzie to niczyja wina.

Hodowla którą mam na oku pasuje do tego opisu :razz:.
Tylko co to znaczy, że psy pasują do siebie exterierowo?

Posted

Agnisia =) napisał(a):
Tylko co to znaczy, że psy pasują do siebie exterierowo?

Najlepiej jak psy są w podobnym typie urody. Poza tym jeśli jedno ma jakąś wadę, to drugie tę część ciała powinno mieć prawidłową.