Jump to content
Dogomania

Recommended Posts

Posted

Mój przyjaciel ma na imię Maks. Jest siedmio i pół letnim dogiem niemieckim. Od około dwóch miesięcy kuleje. Kilka dni temu załamała mnie wiadomość, że najprawdopodobniej nowotwór. Zaatakował prawą łapę. Nie wiem co robić. Lekarz powiedział (tylko na podstawie zdjęcia rentgenowskiego), że nie warto robić więcej badań, że nie ma szans. Powiedział, że można podawać środki przeciwbólowe i czekać. Ze zdjęcia widać, że tuz poniżej stawu barkowego na kości udowej z przedniej strony kośc zanika, a na łapie pojawił się guz w tym samym miejscu. Mięśnie na tej łapie także w pewnej mierze zanikły. Podałem mu wczoraj steryd (od znajomej studentki weterynarii) i Maks czuję się lepiej, chodzi dość dobrze. Jednak nie wiem co dalej, może są jakieś szanse? Może jeszcze nie jest za późno, może można coś zrobić. Jesteśmy z okolic Ełku i Pisza w województwie warmińsko- mazurskim. Aktualnie jesteśmy w Olsztynie (tu studiuję), tu byliśmy na prześwietleniu w poliklinice weterynaryjnej. Proszę o kontakt. Mój mail: druadan@op.pl Z góry dziekuję bardzo.

Posted

Kto diagnozowal psa?
Niestety nowotwor kosci jest najczesciej zlosliwy i jedynym dajacym szanse leczeniem jest amputacja, a niestety dog ze swoim wzrostem i masa raczej nie kwalifikuje sie do tego zabiegu. Przynajmniej ja nie skazalabym wlasnego psa tej wielkosci na zycie bez lapy.
Mozesz jeszcze probowac chemioterapii, chyba w Warszawie jest specjalista od tego typu spraw, ale....moim zdaniem szanse marne, a cierpienie psa czesto przy takim leczeniu duze.

Posted