Jump to content
Dogomania

Recommended Posts

Posted

Witajcie! Trenuję z moim psem dogfisbee od ponad roku. Pies ma bardzo duży potencjal (idealna sylwetka, bardzo duża skoczność , itp.) i świetnie lapie dyski. Ma jednak klopot z ich oddawaniem... Jak mu rzucam frisbee to pięknie lapie i biegnie gdzieś ,żeby je gryźć i się nim bawić... Próbowalam przeciągania, jednak nie daje to zbyt dużych efektów... Uciekanie też nie... Z drugim dyskiem nie próbowalam, ale podejrzewam, że jak zobaczy ten drugi to przybiegnie, ale bez pierwszego. Może mi coś polecicie, może powiecie jakie blędy mogę popelniać , liczę na madrą odpowiedź :-) :-)

• 2 weeks later...
Posted

Nie ma miejsca na podejrzewanie ;)
Wbrew przeciwnie - skoro dla twojego psa dysk jest tak cenny, że nie chce ci go oddać (gdzieś leży albo wasza współpraca i więź z psem, albo motywacja) to większym problemem prawdopodobnie będzie wypuszczenie pierwszego dysku, żeby móc złapać drugi ;)
Więc z drugim dyskiem warto spróbować.

Aczkolwiek zrezygnowałabym z rzutów, dopóki nie będziecie mieli wyćwiczonego aportu.

Posted

Spróbowaliśmy z drugim dyskiem - jest dużo lepiej, pies przynosi frisbee i wypuszcza jak widzi drugie. To byl dobry pomysl,polecam wszystkim. Teraz możemy iść dalej z trenowaniem :-) :-)

Posted

Ja miałam bardzo podobny problem z Sonią. Zapytałam o to specjalistę na stronie latajacepsy.pl i taką otrzymałam odpowiedź od Dariusza Radomskiego:

[FONT=Tahoma]Sonia nie wie, że fajnie jest przynieść dysk do Ciebie. Być może przyczyny były takie jak wskazałaś (dzięki - mało kto potrafi się przyznać do błędu). Sonia musi mieć korzyść z przyniesienia - jeśli dobrze pójdzie, korzyścią będzie perspektywa kontynuacji zabawy. W tej chwili woli z nim biegać niż przynieść.[/FONT]

[FONT=Tahoma]Jeśli Sonia lubi biec po wyrzucony dysk (mam nadzieję, że rzuty są dobre i suczka chwyta dysk w powietrzu) spróbuj mądrej zabawy z dwoma dyskami.[/FONT]